Türk Matbaacılar Japonya’da Komori fabrikasını gezdi

Türkiye Cumhuriyeti ve Komori 100. yıllarını kutluyorlar. Ortak tarihsel geçmişin yarattığı sinerji bu ziyareti daha da anlamlı kıldı

Türkiye Cumhuriyeti ve Komori 100. yıllarını kutluyorlar. Ortak tarihsel geçmişin yarattığı sinerji bu ziyareti daha da anlamlı kıldı

Komori’nin 100. yılında bir grup Komori kullanıcısı 2-7 Eylül tarihleri arasında KOMORI Tsukuba fabrikasını ziyaret edip demoları izlemek için Aras Makine Genel Müdürü Hamdi Kaymak ve Aras Grup Yönetim Kurulu Başkanı Serkan Araz ile Tokyo, Japonya’ya gittiler.

Komori Tsukuba Fabrikası ağırlıklı olarak B1 format, 16/32 sayfa web ofset ve banknot baskı makinelerinin üretiminin yapıldığı bir fabrika.

Türk matbaacılar Tokyo’da fabrika gezisi dışında gezi kapsamında KOMORI baskı makineleri ile üretim yapan yaklaşık 130 yıldır faaliyette bulunan ve 16 tesise sahip bir ticari matbaa ve yüksek katma değerli ambalaj üretimi yapan bir ambalaj üreticisini de ziyaret ettiler.

Ticari matbaada KOMORI’nin daha çok Asya ve Amerika pazarlarında talep edilen teknolojisi RP modelinin yeni bir kurulumunu üretimde izlediler. Ticari baskı alanında, çoğunlukla Asya’da 140’ın üzerinde kurulumu yapılmış olan GLX40RP  1mm kalınlıkta malzeme dahil, kağıda çevirme  teknolojisi kullanmadan tek geçişte hem ön hem de arka baskısını kağıt firesini de ortadan kaldırarak yapabiliyor. Patenti KOMORI’ye ait RP modeli önümüzdeki dönemde Türkiye’de de talep görecek bir teknoloji olması bekleniyor.

Ambalaj matbaasındaki çok yüksek kalitede katma değerli baskıyı, kağıt tozunu minimize edecek maksimum hijyen ortamında üretiminin nasıl sağlandığını gözlemlediler.

Ziyaretçiler Japon kültürünü daha da yakından tanımak amacıyla Tokyo’da bulunan tarihi ve turistik mekânları gezdiler ve geleneksel lokantalarında yemekler yediler.

Matbaacılar akşam yemeği için kule yakınlarındaki Tokyo’nun ünlü ve otantik bir restoranına girdiklerinde Komori Corporation Başkanı Yoshiharu Komori tarafından karşılandılar.

Baskı ve ilgili teknolojilerin küresel markalarından Komori, bu yıl 100. yıl dönümünü kutluyor. 1923 yılında Japonya’da kurulmuş olan ve dünyanın en büyük baskı makinesi üreticilerinden biri haline gelen şirket, yenilikçi ürünleri ve yüksek kaliteli hizmetleriyle tanınıyor. Komori’nin yüz yıllık geçmişi, matbaacılık endüstrisinin gelişimini de yansıtıyor. Şirket, ofset baskının öncülerinden biri oldu ve sürekli olarak yeni teknolojiler ve üretim yöntemleri geliştirmeye devam ediyor.

Komori, akıllı fabrikaların gerçekleştirilmesini teşvik etme yolunda ‘Bağlantılı Otomasyon’ geliştirme konsepti altında baskı öncesi, baskı ve baskı sonrası prosesler, ambalaj baskısı için otonom Akıllı Renk sistemi geliştiriyor ve dijital baskıda ise 2008 yılından bu yana daha büyük ebat, daha yüksek hız, daha yüksek kalite konseptini hedefleyerek ürün satışlarını genişletiyor ve şu anda yeni nesil bir dijital baskı makinesi üzerinde çalışıyor.

Komori, daha büyük, daha hızlı ve daha yüksek kaliteli dijital makineler geliştirme ve satma çabalarını güçlendirmek için 10 yılı aşkın süredir geliştirdiği dijital inkjet teknolojisini kullanıyor.

Komori International Başkanı Satoshi Mochida, şirketin 100. yıl dönümü vesilesiyle şunları söylüyor:

Komori 100. yıldönümü için yeni bir amaç belirledi: “Baskı teknolojisi ile topluma katkıda bulunarak Kando’yu beklentilerin ötesine taşımak. Baskılı Elektronik devre üretim işimiz halihazırda devam etmektedir ve ince devre kartı baskısı da dahil olmak üzere yarı iletken üretim alanına büyük bir hamle yapmak istiyoruz.”

Gelecekte Komori, metin ve görüntüleri yalnızca kâğıt üzerine değil, aynı zamanda çeşitli diğer baskı altı materyallere de basarak müşterilerine değer sağlamaya devam edecek. Baskılı Elektronik devre üretim işi halihazırda devam eden Komori ince devre kartı baskısı da dahil olmak üzere yarı iletken üretim alanına büyük bir hamleye hazırlanıyor.

Türkiye, Orta Doğu ve Afrika’dan sorumlu Moez Jebali de “Farklı profillere sahip Türk matbaacılarla bir araya gelmek etkileyiciydi” diyor ve devam ediyor:

“Bazıları ticari ve kitap baskısında, bazıları ambalajda ve bir kısmı da her ikisinde de uzmanlaşmış. Farklı işlere sahip olmalarına rağmen, mevcut tesislerini modernize etme konusundaki ortak ilgilerini görebiliyoruz.”